Česko-slovenské duo start-up podnikatelů spustilo svůj projekt M.dot v Americe. Tam ho po počáteční investici 700.000 USD, roce vývoje a 4 měsících na trhu koupil americký gigant GoDaddy. M.dot uvedl na trh aplikaci pro smartphony, která podnikatelům umožňuje, aby mobilním způsobem vytvářeli a spravovali své obchodní stránky.

ovládáníO Dominiku Baloghovi a Pavlu Serbajlovi se psali již dříve, především v souvislosti s investicí do jejich projektu. Jak podpora takového startu-upu může být efektivní, to ukazují neoficiální odhady transakce: 15 milionů dolarů. Naši resp. evropští politici by se měli zamyslet, proč musí ambiciózní podnikatelé založit firmu v Americe, aby se prosadili se svým projektem? Proč to nešlo v Praze, Bratislavě nebo jinde blíž v Evropě?

Nejde totiž jen o to, že na projektu vydělali investoři a na své si přišli i autoři projektu. Akvizice M.dot je totiž jedním z faktorů, které umožnily firmě GoDaddy otevřít nový segment služeb pro své stávající zákazníky a přitom vytvořit během roku cca 40 pracovních míst. Právě o tolik se rozšíří centrála firmy v kalifornském Sunnyvale, která zajišťuje především technické služby.

Tak zase jednou čeští a slovenští podnikatelé přispěli k rozvoji americké ekonomiky. A české Ministerstvo školství se zatím plácá ve více-méně administrativních záležitostech, jako je státní maturita.


Žádný komentář k příspěvku
„Proč musel jít M.dot do Ameriky, aby ho koupil GoDaddy?“

Komentáře můžete sledovat RSS2 kanálem.

Źádný komentář pro tento příspěvek.

Přidej odpověď

XHTML: Můžete použít tyto formátovací značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>