V soutěži značek Apple předběhla Google. Tím se značka Apple stala nejcennější značkou světa v huzbilejním 10. ročníku žebříčku BrandZ – Top100 Most Valuable Global Brands, kterou zveřejnily společnosti WPP a Millward Brown. Na třetím místě je Microsoft, který odsunul veterána IBM na čtvrté místo.

Hodnota značky Apple je 247 miliard dolarů a meziročně zvýšila hodnotu o úctyhodných 67%, zatímco značka Google vyrostla pouze o 9%, a její hodnota je nyní „jen“ 173 miliard dolarů. Třetí v pořadí je Microsoft s hodnotou 115 miliard dolarů s meziročním růstem 28%.

Applu pomohly telefony

Za úspěchem značky Apple stojí především úspěch iPhone 6, který byl hlavním tahounem růstu hodnoty této značky. Doreen Wang, Millward Brown Global Head of Brandz, to komentovala: „Apple pokračuje ve své vlastní cestě inovátora a trendy určující značky, která přináší přínos svým uživatelům, odpovídá na jejich emocionální i racionální potřeby a celkově tak dělá jejich život jednodušším, navíc zábavným a osvěžujícím způsobem.“

BrandZ Top100Celková hodnota všech Top100 nejcennějších značek je 3,3 bilionu dolarů, což je oproti roku 2014 nárůst o 14% a za deset let existence žebříčku celých 126%. „Hodnota značek se značně zvýšila i přes velmi rušné a nestálé desetiletí. To je silný signál pro celý trh, že budování silné značky přináší především zisk,“ řekl David Roth, WPP.

Zajímavé je soupeření Microsoftu a IBM, které si oproti minulému roku vyměnily místo. IBM je tak jedinou technologickou firmou na špici žebříčku, jejíž hodnota meziročně poklesla, a to o 13%.

Nejrychleji roste Facebook, v Evropě vede SAP

Vzhledem k rostoucí popularitě sociálních sítí a k jejich konsolidaci nepřekvapí, že Facebook je nejrychleji rostoucí značkou, a to s 99% růstem. Dosáhl toho díky své úspěšné strategii akvizic a integraci ostatních sociálních aplikací jako jsou Instagram a WhatsApp, a také díky pochopení, jak zpeněžit a vytěžit jejich potenciál. Oovšem do první desítky se Facebook (zatím) neprobojoval.

Evropský regionální žebříček vedou německý SAP a Deutsche Telekom, na třetím místě je francouzská značka luxusního zboží Louis Vuitton.


Žádný komentář k příspěvku
„BrandZ Top 100: Apple předběhl Google“

Komentáře můžete sledovat RSS2 kanálem.

Źádný komentář pro tento příspěvek.

Přidej odpověď

XHTML: Můžete použít tyto formátovací značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>