To, že jsme v práci, ještě automaticky neznamená, že i pracujeme. Jak totiž ukazují různé výzkumy i statistiky, průměrný zaměstnanec odpracuje z 8hodinové pracovní doby pouze zlomek času. A to nezní jako příliš efektivní využití.

Je za tím nevhodné či nudné pracovní prostředí v kanceláři nebo jiná, práci ztěžující okolnost? Tak či onak, faktem zůstává, že i ti nejpracovitější z pracovitých odpracují v průměru jen slabé tři hodinky pracovního dne, přičemž zbytek hodin v kanceláři stráví činnostmi, které pro ně nejsou téměř žádným přínosem. Jak se těchto činností zbavit, abychom byli konečně produktivnější?

1. Špatný začátek

Jak začínáte svůj den, co uděláte jako první, jakmile si přetřete oči? Zalijete si kávičku, zapnete počítač a už surfujete? Proběhnete maily, podíváte třeba na realitní server kancelare.cz, ať konečně najdete vhodný pronájem kanceláří a nebytových prostor v Praze a ani se nenadějete, káva nevypitá, vychladlá a vy unavení ještě dříve, než jste vůbec vyrazili do práce.

Začínat den se zapnutým počítačem skutečně není správná cesta, jak zvýšit svou produktivitu. Ráno je čas na probuzení, ne na dohnání zameškané ze včerejška. Co tak vyzkoušet místo ranního odpovídání na emaily raději nějakou jinou rozcvičku, možná si trochu zaběhat, případně pomeditovat? Třeba i nad tou nedopitou kávičkou…

2. Nedostatečná organizace

To-doBez plánu to nepůjde! Každý, kdo chce být produktivní, musí vědět, co chce, respektive, co je třeba udělat. Vytvořit si plán je totiž prvním krokem k úspěchu, je to začátek konce mrhání časem, a tedy i konec mrhání vlastní produktivitou.

Pokud se bojíte dát si nějaké velkolepé (a zjevně nedosažitelné) cíle, klidně začněte těmi menšími a dosažitelnými. Jejich splnění vás správně nabudí, abyste se odhodlali i k těm těžším, dlouhodobějším (a produktivitu ještě více zvyšujícím) úkolům. K tomu je však nutné odstranit chybu číslo tři.

3. Utřiďme si priority

Co je skutečně důležité? Na co se během dne, týdne, tak nejvíce soustředíte? Po vytvoření si plánu si musíte zařadit priority, jinak se nikdy nedostanete k jeho splnění. A jak to už v životě bývá, ty nejdůležitější jsou většinou ty nejtěžší, které s takovou oblibou odsunujeme na později. Poznáme je podle toho, že po jejich dokončení se v našem životě stanou reálné, výrazné změny, posuny vpřed. Je proto důležité, abychom všechno ostatní, co tak důležité není, odsunuli stranou a věnovali se prioritám především.

4. Děláme milion věcí najednou – a nic pořádně

Všichni to známe, všichni to děláme a všichni tím ztrácíme čas i produktivitu. Děláním více věcí najednou se sklízíme o energii, kterou potřebujeme na soustředění. Efektivní multitasking je mýtus, pracujte na 1 úkolu. Lidem, kteří se věnují vedle jedné práce i dalším činnostem, trvá zhruba dvakrát déle, než vše dokončí. Nejdůležitější věc, kterou musíme udělat, je tedy odstranit všechny rušivé momenty ze svého pracoviště.

Je to docela jednoduché: Pokud chcete být produktivní, nesmíte se nechat vyrušovat. Naplno se soustřeďte na ty nejdůležitější úkoly po co nejdelší dobu. Tím svou produktivitu konečně zvýšíte.

Tak směle do toho!

Zdroj: kancelare.cz


Žádný komentář k příspěvku
„4 nejčastější chyby, které snižují naši produktivitu“

Komentáře můžete sledovat RSS2 kanálem.

Źádný komentář pro tento příspěvek.

Přidej odpověď

XHTML: Můžete použít tyto formátovací značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>